Of je nou een enorme webshop bent met een miljoenenpubliek, of een fysiotherapeut op de hoek, met bloggen bereik je je potentiële klant. En dat niet alleen. Bloggen is ook goed voor het vergroten van je bereik via Google. Én het vergroot je expertstatus. Toch laten veel ondernemers bloggen bungelen aan de onderkant van de prioriteitenlijst. En als ik eerlijk ben: mijzelf inclusief.

Bloggen bungelt onderaan je to-do-lijst.

Er is altijd wel iets wat meer urgent is om te doen dan stukjes schrijven voor op je eigen site. Want, je helpt niet direct je bestaande klanten ermee en het levert niet meteen geld op. Ook bij mijzelf schiet het er in drukke tijden bij in – en hé, wij ondernemers hebben het altijd druk, of niet dan?

Maar vergis je niet in de mogelijkheden die goed geschreven blogs je bieden. Het heeft veel voordelen die jouw bedrijf verder helpen:

  1. Je bereikt je potentiële klant: Als je schrijft dan deel je waarde. Of het nou gaat om een artikel met tips tegen een pijn bij een frozen shoulder; een blog over de fijnste voordelen van een vitamine C supplement, of een persoonlijk blog waarbij je een inkijkje geeft achter de schermen van je bedrijf. Je biedt je klant waardevolle informatie of je voedt een bepaalde nieuwsgierigheid naar jouw bedrijf.
    Het feit dat je content creëert voor jouw bedrijf, geeft je daarnaast ook input voor je social media kanalen. Geen loze fotootjes of berichtjes meer, maar informatie om te delen mét een zinvolle verwijzing erbij naar je website. En laat dat nou precies de plek zijn waar je jouw potentiële klant wilt hebben.
  2. Het vergroot je expertstatus: Door het delen van waardevolle informatie laat je jouw volgers zien dat jij kennis in pacht hebt. Je weet waar je het over hebt en jij hebt iets te vertellen. Wanneer iemand informatie zoekt over het onderwerp waar jij dé expert in bent, zal hij of zij zeker op jouw website terugkeren. Het creëert een vorm van vertrouwen. En met wie ga je in zee? Juist, mensen nemen producten of diensten af van iemand, of van een bedrijf, waar ze vertrouwen in hebben. Én met wie ze een band hebben opgebouwd: ook een bijkomend voordeel van bloggen.
  3. Het vergroot je bereik in zoekmachines: Jouw mooie bedrijfswebsite heeft je bloed, zweet, tranen en vooral een hoop centen gekost. En nu komen die bezoekers vanzelf, toch? Was het maar zo. Google houdt van actieve websites. Websites waarop iets gebeurt. Laat je een jaar lang jouw pagina’s onaangetast en plaats je niks nieuws? Wat heb je dan voor nieuws te brengen? Kortom: wanneer jij nieuwe content plaatst, houd je je website actueel en speel je hem in de kijker bij Google. En laten we eerlijk wezen: we zijn nou eenmaal een behoorlijk beetje afhankelijk van dit almachtige bedrijf. Blogs, en het liefst de SEO geschreven varianten hiervan, dragen bij aan je vindbaarheid in Google. SEO staat voor Search Engine Optimization, in het Nederlands: zoekmachine-optimalisatie. Dus laat je mooie site niet zakken in de zoekresultaten, maar houd hem actueel en vindbaar voor je klanten.

Nog steeds niet voldoende redenen gelezen om zelf tijd vrij te maken voor het schrijven van blogs? Of houd jij je gewoon liever bezig met andere zaken binnen jouw business? Ik snap dat heus wel. Ik gooi mijn boekhouding ook graag over de schutting. Maar vergeet het schrijven van blogs dan niet te delegeren. Besteed het bloggen uit.

Ik schrijf, behalve informatieve teksten over gezondheidsproducten of basisteksten voor bedrijfswebsites, ook hele leuke, fijne en waardevolle blogs. Al zeg ik het zelf 😉

Neem gerust contact op.