Bloggen ondersteunt de positie van je website in Google. Dat geldt voor iedere zorgonderneming maar zeker ook voor de tandartspraktijk. Maar waar haal je de inspiratie vandaan om leuke of informatieve stukken te schrijven? In dit artikel delen we 15 content ideeën met je. Zo zit jij als tandarts voorlopig niet meer verlegen om blogonderwerpen.
Ideeën voor blogs voor een tandartspraktijk
- Wat te doen bij angst voor de tandarts?
- Hoe vaak moet ik röntgenfoto’s laten maken van mijn gebit?
- Wel of niet verdoven bij tandartsbehandelingen?
- Wanneer stap ik over op een kunstgebit?
- Een interview met de tandarts
- Hoe ga ik om met mijn kinderen bij de tandarts?
- Hoe leer ik mijn kinderen tandenpoetsten?
- Hoe kies ik een goede tandpasta voor mijn kind?
- Tips bij pijn door doorkomende tanden en kiezen
- De eerste tandjes komen door! Poetsen of nog niet?
- Gebitsbeschermers bij het sporten – waar moet ik op letten?
- Waarom is tandenknarsen gevaarlijk?
- Waarom mag ik tandvleesproblemen niet negeren?
- Wanneer breng ik een bezoek aan de mondhygiënist?
- Is mijn tandenborstel toe aan vervanging?
Hoe schrijf ik dan een blog?
Denk niet te lang na over hoe je moet beginnen, maar begin vooral met schrijven. Heb je eenmaal een onderwerp gekozen, schrijf dan op wat je wilt vertellen. Begin met de kern, de boodschap die jij wilt overbrengen. Wat wil je daarover kwijt? Welke vragen wil je beantwoorden? Maak hier bijvoorbeeld koppen van. Koppen zorgen voor een goede leesbaarheid van je blog en geven jou houvast tijdens het schrijven. Als je eenmaal bent begonnen, volgt de rest van je verhaal vaak vanzelf. Tijdens het schrijven kom je er vanzelf achter of de volgorde van je verhaal klopt en kun je eventueel schuiven waar nodig.
Houd vooral de lengte van je zinnen (houd het kort), het gebruik van jargon (niet doen) en het gebruik opsommingen (wel doen) in de gaten. Niet al te lange zinnen en alinea’s, maar ook tussenkopjes en puntsgewijze opsommingen, komen de leesbaarheid van je blog zeker ten goede.
Word gevonden en zet je lezer aan tot actie
Een goed geschreven blog heeft een intro een middenstuk en een einde waarmee de lezer wordt aangezet tot actie. Of dat nou leidt tot beter tandenpoetsen of het bellen van de tandarts, aan jou de keus. Ik verwijs je dadelijk door naar de mogelijkheid om het schrijven van blogs uit te besteden. Let maar op.
Daarnaast is een sterke blog Google proof (SEO), wat betekent dat deze de vindbaarheid van je website vergroot. De tekst is zo opgebouwd dat hij gevonden wordt op bepaalde zoektermen die veel worden gebruikt, of op vragen die mensen stellen aan Google.
Content laten schrijven
Liever je tijd besteden aan het helpen van je klanten? Of is schrijven gewoonweg niet jouw vakgebied? Denk eens aan het uitbesteden van de blogs. Blogs leveren je niet alleen duurzame content voor je website, maar geven ook input voor je social media kanalen. Zo lever jij waarde en deel je jouw expertise met je (potentiële) klanten. Laat die kansen niet liggen.
Wij ondersteunen verschillende zorgondernemers bij het schrijven van teksten. Wil je hier graag even over sparren? Neem vrijblijvend contact op. Een eenmalige opdracht is mogelijk. Maar we kunnen je ook maandelijks ontzorgen met nieuwe blogs.
Recente reacties